Press n or j to go to the next uncovered block, b, p or k for the previous block.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 | /** * AchievementSystem.js * * System osiągnięć dla aplikacji edukacyjnej. Obsługuje śledzenie postępów, * przyznawanie osiągnięć i wyświetlanie odznak. */ export default { name: 'AchievementSystem', data() { return { achievements: [ // Osiągnięcia za regularność { id: 'regular_3_days', title: 'Pilny uczeń', description: 'Logowanie się przez 3 kolejne dni', icon: '📅', type: 'regularity', unlocked: false, progress: 0, target: 3, pointsReward: 50 }, { id: 'regular_7_days', title: 'Gorliwy praktyk', description: 'Logowanie się przez 7 kolejnych dni', icon: '🔄', type: 'regularity', unlocked: false, progress: 0, target: 7, pointsReward: 100 }, { id: 'regular_30_days', title: 'Mistrz konsekwencji', description: 'Logowanie się przez 30 kolejnych dni', icon: '🏆', type: 'regularity', unlocked: false, progress: 0, target: 30, pointsReward: 300 }, // Osiągnięcia za wyniki { id: 'points_100', title: 'Początkujący matematyk', description: 'Zdobycie pierwszych 100 punktów', icon: '🔢', type: 'points', unlocked: false, progress: 0, target: 100, pointsReward: 20 }, { id: 'points_1000', title: 'Zaawansowany matematyk', description: 'Zdobycie 1000 punktów', icon: '📊', type: 'points', unlocked: false, progress: 0, target: 1000, pointsReward: 100 }, { id: 'points_10000', title: 'Ekspert matematyki', description: 'Zdobycie 10000 punktów', icon: '🎓', type: 'points', unlocked: false, progress: 0, target: 10000, pointsReward: 500 }, // Osiągnięcia za umiejętności { id: 'divide_100', title: 'Mistrz dzielenia', description: 'Rozwiązanie 100 zadań z dzielenia', icon: '➗', type: 'skill', unlocked: false, progress: 0, target: 100, pointsReward: 100 }, { id: 'multiply_100', title: 'Mistrz mnożenia', description: 'Rozwiązanie 100 zadań z mnożenia', icon: '✖️', type: 'skill', unlocked: false, progress: 0, target: 100, pointsReward: 100 }, { id: 'all_50', title: 'Wszechstronny matematyk', description: 'Rozwiązanie po 50 zadań z każdego typu ćwiczeń', icon: '🧠', type: 'skill', unlocked: false, progress: 0, target: 50, modules: ['add', 'subtract', 'multiply', 'divide', 'compare', 'equations'], moduleProgress: { add: 0, subtract: 0, multiply: 0, divide: 0, compare: 0, equations: 0 }, pointsReward: 150 } ], notifications: [], userStats: { consecutiveDays: 0, totalPoints: 0, exerciseStats: { add: 0, subtract: 0, multiply: 0, divide: 0, compare: 0, equations: 0 } } }; }, computed: { unlockedAchievements() { return this.achievements.filter(achievement => achievement.unlocked); }, lockedAchievements() { return this.achievements.filter(achievement => !achievement.unlocked); }, regularityAchievements() { return this.achievements.filter(achievement => achievement.type === 'regularity'); }, pointsAchievements() { return this.achievements.filter(achievement => achievement.type === 'points'); }, skillAchievements() { return this.achievements.filter(achievement => achievement.type === 'skill'); } }, methods: { /** * Inicjalizacja systemu osiągnięć, ładuje dane z localStorage lub serwera */ async initialize() { try { // Próba załadowania danych z serwera const response = await fetch('/api/achievements/status'); if (response.ok) { const data = await response.json(); this.loadAchievementsFromData(data); } else { // Fallback do localStorage jeśli serwer nie odpowiada this.loadAchievementsFromLocalStorage(); } } catch (error) { console.error('Błąd podczas inicjalizacji systemu osiągnięć:', error); // Fallback do localStorage w przypadku błędu this.loadAchievementsFromLocalStorage(); } // Sprawdź czy dziś już się logował (dla osiągnięć za regularność) this.checkDailyLogin(); }, /** * Ładuje osiągnięcia z localStorage */ loadAchievementsFromLocalStorage() { try { const savedAchievements = localStorage.getItem('achievements'); if (savedAchievements) { const data = JSON.parse(savedAchievements); this.loadAchievementsFromData(data); } const savedStats = localStorage.getItem('userStats'); if (savedStats) { this.userStats = JSON.parse(savedStats); } } catch (error) { console.error('Błąd podczas ładowania osiągnięć z localStorage:', error); } }, /** * Ładuje osiągnięcia z danych serwera/localStorage */ loadAchievementsFromData(data) { if (data.achievements) { // Aktualizuj tylko pola, które mogą się zmieniać data.achievements.forEach(savedAchievement => { const achievement = this.achievements.find(a => a.id === savedAchievement.id); if (achievement) { achievement.unlocked = savedAchievement.unlocked; achievement.progress = savedAchievement.progress; if (achievement.moduleProgress && savedAchievement.moduleProgress) { achievement.moduleProgress = savedAchievement.moduleProgress; } } }); } if (data.userStats) { this.userStats = data.userStats; } }, /** * Zapisuje stan osiągnięć */ async saveAchievements() { // Zapisz lokalnie localStorage.setItem('achievements', JSON.stringify({ achievements: this.achievements, timestamp: new Date().toISOString() })); localStorage.setItem('userStats', JSON.stringify(this.userStats)); // Wyślij na serwer try { await fetch('/api/achievements/update', { method: 'POST', headers: { 'Content-Type': 'application/json' }, body: JSON.stringify({ achievements: this.achievements, userStats: this.userStats }) }); } catch (error) { console.error('Błąd podczas wysyłania osiągnięć na serwer:', error); } }, /** * Sprawdza czy użytkownik logował się już dzisiaj */ checkDailyLogin() { const lastLoginStr = localStorage.getItem('lastLogin'); const today = new Date().toISOString().slice(0, 10); // Format YYYY-MM-DD if (!lastLoginStr) { // Pierwszy login localStorage.setItem('lastLogin', today); this.userStats.consecutiveDays = 1; this.saveAchievements(); return; } const lastLogin = new Date(lastLoginStr).toISOString().slice(0, 10); if (lastLogin === today) { // Już się logował dzisiaj, nic nie rób return; } // Sprawdź czy to kolejny dzień const lastDate = new Date(lastLogin); const yesterdayDate = new Date(); yesterdayDate.setDate(yesterdayDate.getDate() - 1); const yesterday = yesterdayDate.toISOString().slice(0, 10); if (lastLogin === yesterday) { // To kolejny dzień, zwiększ licznik this.userStats.consecutiveDays++; } else { // Przerwa w logowaniach, zresetuj licznik this.userStats.consecutiveDays = 1; } // Aktualizuj datę ostatniego logowania localStorage.setItem('lastLogin', today); // Sprawdź osiągnięcia za regularność this.checkRegularityAchievements(); this.saveAchievements(); }, /** * Aktualizuje statystyki po wykonaniu zadania * @param {String} exerciseType - typ ćwiczenia (add, multiply, divide, itp.) * @param {Number} points - zdobyte punkty */ updateStats(exerciseType, points) { // Aktualizuj licznik ukończonych zadań if (this.userStats.exerciseStats[exerciseType] !== undefined) { this.userStats.exerciseStats[exerciseType]++; } // Aktualizuj całkowitą liczbę punktów this.userStats.totalPoints += points; // Sprawdź osiągnięcia this.checkAllAchievements(exerciseType); this.saveAchievements(); }, /** * Sprawdza wszystkie rodzaje osiągnięć * @param {String} exerciseType - typ ćwiczenia (add, multiply, divide, itp.) */ checkAllAchievements(exerciseType) { this.checkRegularityAchievements(); this.checkPointsAchievements(); this.checkSkillAchievements(exerciseType); }, /** * Sprawdza osiągnięcia za regularność */ checkRegularityAchievements() { const consecutiveDays = this.userStats.consecutiveDays; this.regularityAchievements.forEach(achievement => { if (!achievement.unlocked) { achievement.progress = Math.min(consecutiveDays, achievement.target); if (consecutiveDays >= achievement.target) { this.unlockAchievement(achievement); } } }); }, /** * Sprawdza osiągnięcia za zdobyte punkty */ checkPointsAchievements() { const totalPoints = this.userStats.totalPoints; this.pointsAchievements.forEach(achievement => { if (!achievement.unlocked) { achievement.progress = Math.min(totalPoints, achievement.target); if (totalPoints >= achievement.target) { this.unlockAchievement(achievement); } } }); }, /** * Sprawdza osiągnięcia za umiejętności * @param {String} exerciseType - typ ćwiczenia (add, multiply, divide, itp.) */ checkSkillAchievements(exerciseType) { this.skillAchievements.forEach(achievement => { if (achievement.unlocked) return; // Sprawdź osiągnięcia specyficzne dla typów ćwiczeń if (achievement.id === `${exerciseType}_100`) { const count = this.userStats.exerciseStats[exerciseType] || 0; achievement.progress = Math.min(count, achievement.target); if (count >= achievement.target) { this.unlockAchievement(achievement); } } // Sprawdź osiągnięcie za wszechstronność else if (achievement.id === 'all_50' && achievement.modules && achievement.modules.includes(exerciseType)) { const count = this.userStats.exerciseStats[exerciseType] || 0; // Aktualizuj postęp dla konkretnego modułu achievement.moduleProgress[exerciseType] = Math.min(count, achievement.target); // Sprawdź czy wszystkie moduły osiągnęły wymagany poziom const allModulesReachedTarget = achievement.modules.every( module => (this.userStats.exerciseStats[module] || 0) >= achievement.target ); // Oblicz średni postęp const totalProgress = achievement.modules.reduce( (sum, module) => sum + Math.min(this.userStats.exerciseStats[module] || 0, achievement.target), 0 ); achievement.progress = Math.floor(totalProgress / achievement.modules.length); if (allModulesReachedTarget) { this.unlockAchievement(achievement); } } }); }, /** * Odblokowuje osiągnięcie i przyznaje nagrodę * @param {Object} achievement - obiekt osiągnięcia */ unlockAchievement(achievement) { if (achievement.unlocked) return; achievement.unlocked = true; achievement.progress = achievement.target; // Dodaj punkty jako nagrodę if (achievement.pointsReward) { this.userStats.totalPoints += achievement.pointsReward; } // Dodaj powiadomienie this.addNotification({ title: 'Nowe osiągnięcie!', message: `Odblokowano: ${achievement.title}`, icon: achievement.icon, type: 'achievement' }); // Zapisz osiągnięcia this.saveAchievements(); }, /** * Dodaje powiadomienie do kolejki * @param {Object} notification - obiekt powiadomienia */ addNotification(notification) { const id = Date.now(); this.notifications.push({ id, ...notification, timestamp: new Date().toISOString() }); // Automatycznie usuń powiadomienie po 5 sekundach setTimeout(() => { this.removeNotification(id); }, 5000); }, /** * Usuwa powiadomienie z kolejki * @param {Number} id - identyfikator powiadomienia */ removeNotification(id) { const index = this.notifications.findIndex(notification => notification.id === id); if (index !== -1) { this.notifications.splice(index, 1); } }, /** * Sprawdza czy aktywny jest mnożnik za regularne ćwiczenia * @returns {Boolean} - czy mnożnik jest aktywny */ isConsecutiveDaysMultiplierActive() { return this.userStats.consecutiveDays >= 3; }, /** * Zwraca wartość mnożnika za regularne ćwiczenia * @returns {Number} - wartość mnożnika (1.0 lub 1.2) */ getConsecutiveDaysMultiplier() { return this.isConsecutiveDaysMultiplierActive() ? 1.2 : 1.0; } }, mounted() { this.initialize(); } }; |